Konfitura z rabarbaru i truskawek z nutką wanilii

Nim przedstawię kolejną rybkę, mamy dziś przecież środę, chciałam zaprezentować Wam mój najnowszy przetwór. Choć powstały tylko 3 słoiczki wiem, ze zrobię więcej tej pysznej, słodko kwaśnej konfitury. W końcu połączenie truskawek, rabarbaru i wanilii to jedno z najlepszych letnich smaków.


Konfitura z rabarbaru i truskawek 

po 300 g truskawek bez szypułek i obranego, pokrojonego w kawałki rabarbaru
po 300 g wody i cukru trzcinowego
łyżeczka ekstraktu z wanilii

Z wody i cukru gotujemy syrop. Cukier powinien się rozpuścić a syrop zgęstnieć. U mnie gotował się 5 minut.
Do syropu wkładamy owoce, gotujemy 10 minut, wyłączamy ogień. Całość studzimy i proces powtarzamy 3 razy. U mnie odbyło się to w dwa dni.
Słoiki przelewamy wrzątkiem razem z pokrywkami. Napełniamy gorąca konfiturą, zakręcamy i odwracamy do góry dnem. Czekamy aż pokrywki szczelnie się zamkną i chowamy w ciemne miejsce do przechowania.


Komentarze

  1. Trudno się nie zgodzić!
    To połączenie jest wprost wyśmienite:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiaj podałam coś podobnego do gofrów i będę częściej robić. Idealne połączenie smakowe. Fajnie smakuje z dodatkiem soku z pomarańczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pomarańczę nie wpadłam ;) a do gofrów na pewno idealne!

      Usuń
  3. Bardzo fajny mix, W tym roku też zamierzam tak zrobić:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszna konfitura! Ja jeszcze nie przetwarzałam truskawek w tym roku.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty