Risotto z Wędzonym Łososiem i Zielonym Pieprzem czyli spóźnione Środowe Rybki odc.16

Leje, wieje i choć noce mam lepsze od jakiegoś tygodnia to wcale wypoczęta nie jestem. Nie mam na nic czasu, a raczej straciłam umiejętność planowania czasu tak bym go miała. Dzisiaj mimo fatalnej pogody czeka mnie wyprawa do lekarza z dzieciakami, autobusem bo Małżon nie ma długiego weekendu i jest w pracy. Damy radę! a wcześniej zjemy aromatyczne risotto. Przepis pochodzi z najnowszej, różowistej KUCHNI.
Ach! i cały czas liczę na to, że przyłączycie się do mojej akcji. Ja już dzisiaj będę piekła ciasteczka z Córcią :)


Risotto z Wędzonym Łososiem i Zielonym Pieprzem

200 g wędzonego łososia pokrojonego w kostkę
3 szalotki, posiekane
2 łyżki oliwy i 1/2 łyżki masła
400 g ryżu arborio
14 ziaren zielonego pieprzu
1/2 szkl. białego wytrawnego wina
1,2 l. bulionu warzywnego
2 łyżki serka mascarpone
sól

Szalotkę szklimy na maśle z oliwą. Wrzucany ryż i mieszamy by ziarenka pokryły się tłuszczem. Dodajemy wino i 10 ziarenek pieprzu. Mieszamy, aż wino odparuje a następnie partiami dolewamy gorący bulion. Gdy ryż wchłonie chochelkę bulionu dolewamy kolejną. Cały czas mieszamy by ryż się nie przypalił. Gotowanie powinno trwać ok 15 minut. Po tym czasie ryż powinien być lekko twardawy a konsystencja lekko płynna. Wówczas dokładamy łososia, serek i roztarty pozostały pieprz. Solimy do smaku i podajemy.

Komentarze

Prześlij komentarz

Za wszystkie słówka od Was dziękuję :) a za weryfikacje przepraszam, spamerzy nie dają mi żyć :(

Zimowy pilaw z pęczaku - na wizji

Popularne posty